The
Reserve Bank today the extended the scope of Banking Ombudsman Scheme
under which banks could be penalised for mis-selling third-party
products like insurance and mutual funds via mobile or electronic
banking. The pecuniary jurisdiction of the Banking Ombudsman to pass
an award has been doubled to Rs 20 lakh. "Under the amended
scheme, a customer would also be able to lodge a complaint against
the bank for its non-adherence to RBI instructions with regard to
mobile banking/ electronic banking services in India," the
central bank said. The RBI had widened the scope of its Banking
Ombudsman Scheme, 2006, to include, inter alia, deficiencies arising
out of sale of insurance, mutual fund, and other third-party
investment products by banks. Further, "the pecuniary
jurisdiction of the Banking Ombudsman to pass an Award has been
increased from existing rupees one million to rupees two million",
it said. Compensation not exceeding Rs 1 lakh can also be awarded by
the Ombudsman to the complainant for loss of time, expenses incurred
as also, harassment and mental anguish suffered by the complainant.
Banking Ombudsman is a quasi judicial authority functioning under the
Banking Ombudsman Scheme, 2006. The authority was created to enable
resolution of complaints of customers of banks relating to services
rendered by the lenders.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ఉపాధి, వేతన వృద్ధి రెండింటిలోనూ బెంగళూరే టాప్
నూతన ఉపాధి అవకాశాల కల్పన, వేతన వృద్ధి రెండింటిలోనూ దేశంలోని నగరాలన్నింటిలోనూ బెంగళూరు అగ్రస్థానంలో నిలిచింది. చెన్నై, ఢిల్లీ తర్...
-
మార్కెట్ విలువలో బిఎస్ఇ కొత్త రికార్డు బొంబాయి స్టాక్ ఎక్స్ఛేంజిలో (బిఎస్ఇ) లిస్టింగ్ అయిన కంపెనీల ఉమ్మడి మార్కెట్ విలువ మంగళవారం (202...
-
దేశంలో సుజుకి మోటార్ కార్పొరేషన్ (ఎస్ఎంసి) మూడు కోట్ల కార్ల ఉత్పత్తి మైలురాయిని దాటింది. అయితే తన మాతృదేశంలో ఈ మైలురాయిని సాధించిన సమయం...
-
ఈ ఏడాది దేశంలో సీనియర్ ఎగ్జిక్యూటివ్ స్థాయిలో వేతనాల వృద్ధి 20 శాతం వరకు ఉంటుందని అంచనా. ప్రతిభను వెన్నుతట్టి ప్రోత్సహించడం, ఇన్న...
No comments:
Post a Comment